Predvolebný program p. Balkovičovej týkajúci sa parkovania obsahuje aj takýto návrh:

“ako sa podarilo uvoľniť niekoľko desiatok parkovacích miest na sídliskách vylúčením veľkých dodávok, parkovanie Zvolenčanov pomôže zlepšiť aj vylúčenie firemných vozidiel späť do priestorov firiem, alebo na záchytné parkoviská.”

O vylúčení firemných áut zo sídliska bola reč aj minulý rok v aule. Avšak bola to práve p. Balkovičová, ktorá vtedy povedala, že niečo také nie je možné, pretože podľa prokurátorov to je diskriminačné.   

Okrem toho, iste dobre vie, že mnohí nemajú vlastné auto len preto, lebo zamestnávateľ im dovoľuje používať služobné auto aj na súkromné účely. Ak by im však mesto začalo robiť problémy, služobné auto nechajú vo firme a kúpia si vlastné.

Výsledok? Situácia na sídlisku sa tým vôbec nevyrieši, počet parkujúcich áut sa nezníži, len sa skomplikuje život obyvateľom sídliska.

Navyše, p. Balkovičová ani nevie, koľko služobných áut vlastne na sídlisku parkuje. Dotazník, ktorým v r. 2016 zisťovala situáciu s parkovaním, takú informáciu nepožadoval.

Ide teda o veľmi pochybný nápad bez legislatívneho i faktického odôvodnenia.

Prečo to teda robí? Populistickým označením používateľov firemných áut ako príčinu problému s parkovaním sa pravdepodobne snaží získať hlasy tých, ktorí firemné auto nepoužívajú. Zrejme je ich totiž viac.  

Veľmi to pripomína situáciu z minulého roku, keď sa mesto snažilo pre svoj návrh regulácie získať hlavne podporu tých, čo majú len jedno auto. Prečo? Pretože ich je viac ako tých, ktorí majú v rodine dve a viac áut. Títo boli označení ako príčina problémov s parkovaním.

No ani v jednom prípade nejde o správny spôsob uvažovania. Na sídlisku totiž stále pripadá na jeden byt len 0,75 auta, pričom vyhláška požaduje, aby parkovacích miest bolo aspoň toľko ako bytov. (Na sídlisku je 3600 bytov a 2700 áut, ale len 2100 parkovacích miest).

Problémom na Západe teda nie je príliš vysoký počet áut, ale príliš nízky počet parkovacích miest.

Je preto poľutovaniahodné, že p. primátorka opakovane populisticky hľadá vinníka medzi občanmi – minule to boli domácnosti s dvomi autami, teraz sú to domácnosti s firemným autom, a ktovie kto to bude nabudúce. Namiesto toho by sa mala zo všetkých síl snažiť o urýchlené vybudovanie chýbajúcich nových parkovacích miest.